tisdag 14 april 2009

Ska man skratta eller gråta??

Blir jag inte galen på riktigt efter det här så vet jag inte...

Natten var hemsk, stora tjejens feber var så hög att jag tvingades lägga blöta handdukar på henne. Båda hostade så att de knappt fick luft och jag sprang mellan dem hela natten. Nu på morgonen ringde jag vårdcentralen och ville att någon skulle lyssna på stora tjejen samt titta på lillans utslag igen, det slutade med att idiotsköterskan sa åt mig att vara tyst, hon idiotförklarade mig för att jag ville ha ett "second opinion" om lillans utslag och hon försökte få sjukhuset att lägga in lillan (som är piggast av de två) utan att ens ha tittat på henne.
Efter samtal med barnakuten bad jag om att få avvakta eftersom dotterns hosta låter aningens bättre och båda smakade lite på lunchen (framsteg).

Tvättmaskinen läcker igen så jag kan inte tvätta. Köksfläkten gick sönder idag och brandlarmet gick nästan när jag stekte köttbullar. Bovärdarna vägrar komma och fixa det eftersom de inte vill riskera att bli förkylda.
Vad säger man?? Ska man skratta eller gråta??

5 kommentarer:

  1. Vilken jäkla röra!..hoppas verkligen ni vaknar upp från den här mardrömmen snabbare än snabbast!!..när kommer karlen hem?
    kram

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis är det du som drar tyngsta lasset i ett sånt här läge, men det måste kännas jobbigt även för maken - att vara långt hemifrån och veta att familjen är sjuk utan att kunna göra nåt för att underlätta för er =/

    Tror vi har pratat om bemötandet ang barnsjukvård tidigare, och det verkar fortfarande vara så att man måste göra sig extremt "besvärlig" för att bli lyssnad på. Och inte ens då kan man räkna med att läkarna gör ett bra jobb... Men stå på dig! Skit i om de blir sura, det är inte ditt problem.

    SvaraRadera
  3. En grundregel som jag lärt mig den hårda vägen är att tror man att ens barn är sjukt så är den förmodligen det oxå, känner man att detta är inte bra, så är det förmodligen inte det heller, känner man att barnet behöver kollas upp av läkare ja då får man hävda sin rätt och kräva läkarhjälp...var det välfärdslandet Sverge vi bodde i??
    Hoppas tjejerna kryar på sig snabbt
    Kram elegi (Anna)

    SvaraRadera
  4. Ja anser man att barnen är sjuka och i behov av läkarhjälp då får man hävda sin rätt och kräva läkarhjälp, det har jag fått lära mig den hårda vägen...var det välfärdslandet Sverige vi bodde i???
    Hoppas tjejerna kryar å sig snabbt
    Kram Anna (elegi)

    SvaraRadera
  5. Tack alla! Maken kommer på fredag kväll, då jäklar är det jag som lämnar hemmet fortare än kvickt! ;-)

    SvaraRadera