måndag 6 april 2009

Preemie

Nu har jag en ny galen idé!
Jag ska sy en preemie-docka. Dvs en docka i rätt storlek och vikt som min son när han föddes 2 månader för tidigt. Jag har alltid velat ha en sådan för att visa honom hur liten han var.
När jag tänker på det skulle jag vilja ha sådana dockor till tjejerna också och sätta på dem de första kläderna de hade. Kul att sedan jämföra storlek och vikt på dem. De har ju vägt mellan 2118-4050 g och varit mellan 45-53 cm långa.

Här är sidan där man beställer mönster: http://dollnetmarket.com/product.php?productid=7

Undra när jag ska få tid till detta???

2 kommentarer:

  1. Gud vilken bra idé!!
    Men när som du sa...

    SvaraRadera
  2. OJdå! Kan du sånt också!..du får ju hemskt gärna sy åt mig med ;-)...kan säga att här hemma syr karlen bättre än mig :-D
    Låter verkligen häftigt!
    kram

    SvaraRadera