måndag 27 april 2009

Cykelvagnen

Min cykelvagn som jag beställt och betalt för skulle komma den här veckan, istället får jag ett e-mail där det står att den har utgått och att en ny bättre vagn ska komma in till dem snart. Den nya vagnen kommer att kosta 100 kr mer men det tänkte de vara så snälla att bjuda på eftersom jag får vänta ytterligare en månad på vagnen och dessutom få något helt annat än jag betalt för.

Detta finner jag mig naturligtvis inte i utan skriver ett irriterat e-mail och berättar att de ställer till med stora problem för mig eftersom jag räknat med att ha vagnen den här veckan, att jag inte ens har en cykel än behöver de inte känna till.
Jag kräver också bättre "plåster på såret" än 100 kr i ersättning.

2 timmar senare skriver de tillbaka och har lyckats ruska fram en vagn som de kan skicka direkt, men inte heller den här vagnen är av samma modell som den jag betalade för. Efter några till ilskna e-mail går jag med på att ta den nya vagnen om de skickar den omedelbart.

Hur dumma tror de att folk är? Ska man bara gå med på vad som helst?? Tur att jag inte föddes till mes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar