fredag 10 april 2009

Lillan är sjuk

Javisst är hon sjuk igen, 39 graders feber och snuva. När lillan är sjuk så betyder ju det, som bekant, total sömnlöshet för mig. Hon sover i 45 minuter och sedan gnyr/skriker/snurrar hon i sängen (MIN SÄNG). Detta pågår i 15 minuter och sedan sover hon 45 minuter igen innan det är dags igen.
Storasyster hade mardrömmar i natt så jag sprang upp och ner till henne med, men vi har inga planer för dagen som vi behöver lägga ner som tur är.
Det blir en tv/pussel/rita-dag idag och kanske en tur ner till affären. Dagen kommer att bli mycket lång eftersom jag kommer att ha en gnällig tjej att bära på hela dagen.

Så här fina blev påskäggen som tjejerna målade igår i alla fall:



Kanske en aaaaaningens mycket färg, men annars perfekt!

Den här fina kycklingen som jag och lillan gjorde på Öppna förskolan i veckan måste jag också få visa:



Nu ska jag fortsätta att slö-surfa lite och dricka mitt kaffe, sedan ska jag lägga mig på soffan och umgås med skrikbarnet och hennes storasyster.

1 kommentar:

  1. Attans sjukdomar!!..påsk och allt,det är inte rättvist!..hoppas hon krya på sig snart!
    Väldigt söta pysselsaker :-)
    kram kram

    SvaraRadera