torsdag 16 april 2009

Barnen säger...

Igår såg jag att dotterns naglar var långa som klor så jag sa till henne att vi måste klippa naglarna (vilket barnen i den här familjen älskar av någon konstig anledning).
Hon funderade lite och sedan sa hon: "Nja, jag tror att jag behöver de här naglarna när jag skalar bananer"!
Sedan när började hon skala bananer med naglarna???

Idag rev sig lillan i näsan och grät en skvätt (det gör hon för varje liten incident) och jag sa att vi måste klippa hennes naglar med eftersom hon rev sig i näsan. Hon springer gråtande in i badrummet och ropar "Måste klippa näsan"!

Undra var denna obsession för att klippa naglarna kommer ifrån?

2 kommentarer:

  1. Min unge brukar säga åt mig att jag ska klippa MINA naglar. Det är nämligen orättvist att jag "får" ha långa och inte hon. Jag brukar slänga in argumentet att jag ju inte kommer gräva i sand och lort och peta mig i näsan sen, men då kontrar hon med att långa naglar kan rivas (jag har visst lyckats med det nån gång). Striden är m.a.o. verbalt oavgjord, men eftersom det är jag som håller i saxen så går jag alltid vinnande ur det hela ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Haha.. va gulligt :) Tack förresten för info om uppehållstillstånd.. trode inte det skulle gå så snabbt. Dom sa till oss att det kommer ta 6-8månader, så 4-6v. låter ju 100ggr bättre :) Vi har inga planer på att flytta till sverige förrens tidigast nästa år iaf, så de e ju inte panik.. men skulle va skönt att ha de grejjat. Det jag funderar på mest är HUR man ska bestämma var man vill bo?! Hur kom ni fram till att flytta tillbaka till sverige (för det har ni gjort lr hur??). Jag känner mig så otroligt kluven. Kram

    SvaraRadera