fredag 17 april 2009

Akuten med sonen

Plötsligt steg sonens temp ytterligare (till 40 grader) och han fick smärtor i bröstet samt svårt att andas. In till akuten där de konstaterade att han hade influensa.

När vi satte oss i bilen skulle han dricka lite juice varpå han svällde upp under tungan och höll på att kvävas. Han kräktes nästan och då gick svullnaden ner igen och han mådde bättre än innan .

Snacka om att jag var chockad och jag var så himla glad att maken hann hem för att ta barnen.

Nu ska jag försöka sova lite så att jag kan städa på dagis i morgon kl 8.30. Jag och sonen sover i vardagsrummet eftersom det är svalast där.

4 kommentarer:

  1. Vad berodde svullnaden på då? En allergisk reaktion mitt i allt??

    SvaraRadera
  2. Jag tror snarare att han fick någon typ av kramp under tungan. Annars hade inte svullnaden släppt så fort.
    Knepigt och läskigt.

    SvaraRadera
  3. men fy, stackars er! Aldrig slut på eländet! Krya på er
    /emma

    SvaraRadera
  4. Vet att många har blivit stuckna av getingar nu. Men om det hade varit nåt sånt hade han väl märkt det liksom... Och då hade det väl inte gått över av sig själv så fort nej.. Hmm..

    SvaraRadera