lördag 11 april 2009

Den här dagen går till historien...

...som en av de värsta sjukdomsdagarna i den här familjen.

Kl 9.30 bar det av till akuten med lillan. Efter närmare 4 timmar konstaterade de att de inte visste vad hon lider av men att det kan vara Streptokocker B eller Stafylokocker eller både och. Som tur är ger man samma penicillin mot båda så det fick hon.
Efter ett helt äventyr att få tag i medicinen och lite mat så var vi äntligen hemma, då börjar dottern att hosta så att hon nästan inte kan andas.
Eftermiddagen blev relativt lugn ändå, men kvällen var kaotisk med en dotter som kräktes ner hela sig själv och soffan och en annan som skrek av smärta.

Jag känner mig så vansinnigt maktlös och otillräcklig! Hur ska jag kunna finnas hos dem båda i natt och samtidigt få någon timmes sömn så att jag orkar med morgondagen??
Jag har inte sovit på två nätter och har knappt hunnit sitta ner på två dagar, snart går jag in i väggen om det inte vänder, även föräldrar har en gräns för hur mycket de orkar.

4 kommentarer:

  1. Usch din stackare,låter verkligen som en mardröm :-o..hoppas penecillinen hjälper snabbt!
    Tror du förtjänar en avkopplande dag på spa när detta är över!...
    krama om..

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dej och dina barn! Vet hur det är med sjuka barn, och att inte få sova.

    Kram.

    SvaraRadera
  3. En fd granne till oss har barn som fick nåt liknande för några år sedan. Blåsor både i och utanför munnen som varade och gjorde ont. Luktade på ett speciellt sätt också tydligen. Men penicillinet tar ju bort det oavsett vad det är. Hur har hon fått detta egentligen?? Och vad har stora tjejen drabbats av? Samma sak?
    Du får säga till om det är nåt vi runt omkring kan göra - handla eller fixa nåt annat..

    SvaraRadera
  4. Tack för er omtanke!
    Jag vet inte var/hur hon har fått det, öppna förskolan kanske?!
    Stora tjejen har nog bara en vanlig förkylning med en hosta från helvetet.
    Mamma och mormor kommer och hjälper mig i morgon och stora tjejen får sova där i morgon. Tack så mycket för erbjudandet ändå!

    SvaraRadera