lördag 25 april 2009

Etik?!

Ett par i USA som maken ungicks mycket med när han bodde där (jag känner mannen i familjen men inte kvinnan) har en son på snart 4 år. När han var 2 år bestämde de att de ville ha en dotter i precis samma ålder som deras son så att han hade en jämnårig att växa upp med. Mamman är över 40 år och verkade inte vilja göra om en graviditet så de valde att adoptera.

Jag ställer mig inte frågande till att folk vill adoptera, men när man börjar blir kräsen med ålder och kön på barnet tycker jag att det är lite otäckt. Ett barn ska väl vara lika välkommet oavsett ålder och kön??

Hur som helst, nu är de i Kina och ska hämta sin dotter, de skickade kort och de ser väldigt lyckliga ut på bilderna. Jag önskar dem all lycka, men jag är glad att jag inte blivit satt i situationen att välja kön och ålder på mina barn när de blivit satta i mina armar...

1 kommentar:

  1. Håller med dej. Ett barn ska väl alltid vara välkommet, oavsett kön?

    SvaraRadera