fredag 10 april 2009

Annika Östberg

Jag har förstått att denna kvinna har delat Sverige i två delar. Antingen tycker man att det är rätt att hon har fått komma hem till Sverige, eller så retar man sig på att Sverige ska ta emot en kriminell person som begått brott utomlands och att vi dessutom ska betala för det.

Jag känner mig kluven i frågan, undra om det är ok?! Fast att vara typiskt svensk är väl å andra sidan att inte ha för starka åsikter om något..

Jag tycker att det är bra att Sverige inte släpper ansvaret runt svenska medborgare utomlands, oavsett av vilken orsak de behöver hjälp, men frågan är väl ändå om man ska ta hem en person som tydligen inte har avtjänat sitt straff i landet där brottet begåtts?! För mig känns det mer som om man borde ta hem personen i fråga direkt och döma henne här, eller låta landet där brottet begicks döma henne och då också låta henne sitta av straffet där.
Den här lösningen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om.

Kanske är det bra att sådana här fall tas upp i media så att de får uppmärksahet och regelerna runt dem tittas över?!

1 kommentar:

  1. Hej vännen:-)
    Du undrade vad som hänt med Marcus fot. Ortopeden vet inte, men tror att han har fått in något, och då har det blivit en varböld. Han sövdes ner och dom skar bort den, så nu är han på bättringsvägen. Kram på dej!

    SvaraRadera