måndag 2 mars 2009

Vem smyger i mitt sovrum?

Flera gånger har jag hört rasslade ljud i mitt sovrum om natten. Helt klart ljud som inte kan uppstå av sig självt utan vind.
Sist detta hände var i fredags natt, men jag hade ju tagit ett par glas vin och kl var 2 på natten så jag ville inte riskera att väcka lillan genom att tända och leta efter "it".

Eftersom vi är så trångbodda så används vårt sovrum även som förråd. Under vår säng förvaras både kartonger och gamla möbler, det känns alltså inte så lockande att rota fram allt för att ta reda på vad det är som smyger runt i rummet om natten.

Detta får mig att tänka på en händelse som inträffade för ca 2 år sedan.
Maken började mitt i natten fäkta med armarna och grymta lite. Han har en benägenhet att vifta så i drömmen så jag sa åt honom att han drömde och att han skulle fortsätta sova. "Det är en spindel som kryper på mig" skrek han och hoppade ur sängen. Då blev jag nästan arg eftersom han kunde ha väckt dottern. När vi tände lampan så hade han ett stort bett (i form av 2 prickar) på höften.

Jag får nog jaga "it" i alla fall...

3 kommentarer:

  1. åh fy faaan vad äckligt!! jag har enorm spindelfobi och sitter här och ryser ända in i märgen nu..

    kunde du inte varnat i rubriken?! :P

    kram!

    SvaraRadera
  2. Samma här...haaaaaaaaatar spindlar!!..huja vad otäckt!..Måste vara en enorm spindel dessutom om den rasslar och håller på :-o
    Inte en chans jag hade kunnat sova utan att veta!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hmm, antingen bör ni ringa anticimex eller så får vi hålla en liten seans hos dig någon kväll ;-)

    SvaraRadera