tisdag 24 mars 2009

Odds

När jag tittar på hus mycket hus i området vi söker har sålts för så har de flesta stannat runt utgångspris eller som högst ökat 1-200 000 kr. Varför skulle då "vårt" hus gå upp mer??

Idag blev jag påmind om att andra också sitter hemma och trånar efter huset, men jag vill ju så gärna ha det...

Förtjänar vi det mer eller mindre än andra? Är det enbart den som har mest pengar som vinner?
Rent logiskt så kan inte huset vara värt hur mycket som helst för oss. När vi kommer upp i fantasisummor så kan till och med jag tänka mig att lägga ner budgivningen.
Vi löste problemet med att börja bjuda på känsla med att vi endast sökte lånelöfte för så mycket som vi kunde tänka oss att betala, inte så mycket som banken ville att vi skulle låna. Nu kan vi alltså inte bjuda summor som huset inte är värt för oss eftersom vi inte har lånelöfte till det.

Snälla, håll tummarna igen för oss!

2 kommentarer:

  1. SJÄLVKLART hålls tummen HÅRT tills ni fått ert hus på papper och allt! Ni förtjänar absolut det nu!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Budgivningarna är inte lika heta nu under finanskrisen osv, så jag hoppas ni har eran chans nu =) Lycka till! / Anna-Karin.. krångligt o kommentera här...

    SvaraRadera