torsdag 5 mars 2009

Mysteriet är löst!

Jag tror att vi kan avblåsa sökandet efter min nattgäst i sovrummet.

Den här hittade jag nämligen död alldeles nyss:



För att ni ska förstå hur stor det här vidriga krypet är så la jag ett lypsyl brevid så att ni kan jämföra:



Om det är någon som inte vet vad det här är så kan jag berätta att det är en syrsa, alltså ett sådant kryp som man matar ödlor med. Vänta nu lite, har inte en av familjemedlemmarna här hemma just en ödla?! Borde inte i så fall denna familjemedlem få lida lika mycket som jag?!
*smider elaka planer*

3 kommentarer:

  1. Whoaaa! Va äckligt! *ryser*

    SvaraRadera
  2. *hi hiii* typ en sån hade vi hemma för ett par år sen (vi hade köpt en stoor växt på Ikea) det rasslade till av bara tusan- och ut på golvet springer jordens största kackerlacka... vad gör min stora "manliga" man??? hoppas upp i soffan o skriker- AAAH DÖDA DEN!! japp de gjorde jag, hårt och brutalt, men jag var inte så impad av min man ett tag sen... *ler*
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Hi hi, min man gillar heller inte kackerlackor. :-D När vi var på Lanzarote sa jag åt honom att ha ihjäl en eftersom han stod närmast, han vägrade och bad mig göra det. :-D
    Samma med spindlar, både sonen och maken avskyr dem, jag tycker inte om dem men har inga problem med dem.

    SvaraRadera