fredag 6 mars 2009

Privatimport

Så här långt har jag kommit i min privatimport av vinet:

  1. För ca 3 veckor sedan gick jag in på Systembolaget och fyllde i papper om privatimport. Det tog en halv evighet eftersom ingen riktigt verkade veta hur man skulle göra. Allt som allt skulle det ta ca 1 månad tills jag hade mina flaskor och de skulle omgående höra av sig till mig om pris och minsta antalet flaskor jag måste beställa.
  2. Eftersom jag inget hört på 3 veckor gick jag in på Systembolaget idag och frågade och får då svaret att det tar 2 månader att ens få svar från dem, och sedan 2 månader att få vinet. De tar mitt mobilnummer och ber att få återkomma.
  3. Ett par timmar efter att jag har lämnat butiken ringer de upp och frågar varför jag inte har svarat på smset jag fått den 3 mars där de lämnat uppgifter om pris osv per flaska. Jag förklarar att jag naturligtvis inte skulle komma in till butiken och fråga om jag hade fått ett sms. De ger mig pris och frågar om det stämmer att jag beställer 4 flaskor. Jag undrar om det är ok att beställa mindre än 6 flaskor och då måste hon lägga på och ringa leverantören igen.
  4. Det visar sig att man måste beställa 6 st flaskor så jag går med på detta. Mer information får jag inte.
  5. När jag kommer hem har jag fått ett e-mail från Systembolaget där de bekräftar min privatimport och ber mig komma in till butiken och visa att jag har betalat 30% i handpenning. De glömmer dock att informera om var jag ska betala. Det står också i mailet att de inte kommer att beställa vinet förrän jag har visat butiken att jag har betalt handpenning och efter detta kommer det att ta ca 2 månader.

Frågan är om vinet verkligen var sååå gott?! Behöver jag informera er om att jag aldrig mer tänker be Systembolaget om hjälp i något ärende?! Det vimlar av nätbutiker som fungerar utmärkt!

1 kommentar:

  1. Jösses... OM du nu verkligen väljer att beställa vinet kan man hoppas att man är i närheten vid något tillfälle så man kanske får LUKTA på det!! Undrar ju såklart vad som fått dig till sådana tilltag! ;-)

    SvaraRadera