måndag 16 mars 2009

Avvaktan

Nu har vi meddelat att vi avvaktar med att skaffa katt ett tag. Det känns som om det kanske passar bättre i höst.

Jag har uppdaterat Hemnet så många gånger idag att datorn själv vet vad den ska göra på den sidan. Ändå har det inte kommit in ett enda nytt hus sedan innan helgen.
Undra hur man får tag på ett bra hus i den här stan???
Detta driver mig till vansinne eftersom vi befinner oss i ett mellanting just nu. Vi kan inte köpa utemöbler till våren eftersom vi inte vet var vi kommer att bo i sommar/höst. Eller nästa sommar. Vi kan heller inte använda pengarna till något annat kul som resor eftersom vi inte vet hur mycket drömhuset kommer att kosta oss.

Att leta hus trodde jag var kul, men vet ni, det suger fett!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Har ni funderat på att sätta in annons själva i den stora lokalpressen? En kollegas son och sonhustru hittade sitt hus så i januari. Berättade på fikat idag att ni letar hus och då berättade hon att de gjort just så. De köpte av ett par som skulle skiljas och ville göra en snabb affär. Dessutom slapp de mäklararvodena, så alla blev nöjda!
    Håll ut, ert hus finns där ute nånstans och väntar på er! Och jag hoppas förstås att det ligger på Rtrp eller nära!:-)

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag vet att det suger, MEN när det dyker upp ser ni alla möjligheter och DÅ blir det hur roligt som helst!! Själv låg jag sömnlös i natt och då kom jag på att jag nog absolut måste måla en sol i hallen ;-)

    SvaraRadera