måndag 2 mars 2009

Den här världen gör mig ledsen ibland

Jag satt nyss och tittade på ett roligt tröjtryck med namn. Det hade varit kul till dottern eftersom hon har ett väldigt ovanligt namn och ingen vet hur det stavas.
Plötsligt kommer jag ihåg något jag läste nyligen; Man ska inte ha kläder på barnen som avslöjar deras namn, då är det större risk att de går fram till pedofiler eftersom de tror att de kan lita på någon som vet vad de heter.

Detta gör mig arg och väldigt ledsen, man ska alltså inte ens kunna visa öppet vad ens barn heter längre utan att vara rädd för att en ond jävel lurar i buskarna!
En del av mig vill protestera, men inte på mina barns bekostnad. Jag skulle aldrig riskera deras välbefinnande.

2 kommentarer:

  1. Ja det är sjukt! och har man ett socialt barn är det också svårt hur man ska bete sig.. vill ju inte att hon ska tappa det, men ändå inte att hon ska prata hur som helst med främlingar heller.. =/

    SvaraRadera
  2. Alltså man blir ju så jävla arg.. Tänk att det finns såna sjuka människor! Och fler än en också! Det kan jag tänka ibland, när man hör om nån som begått ett fruktansvärt brott - att hur vidrigt det än är så finns det dessutom FLER som skulle kunna tänka sig att göra samma sak! Helt otroligt! Om det inte vore fascistvarning på mitt förslag så skulle jag faktiskt önska att man i framtidens utvecklade nån form av tankescanning, så att de som har sjuka planer åker fast redan innan nåt behöver hända..

    SvaraRadera