fredag 6 mars 2009

Kaosartad helghandling

Jag visste ju redan innan jag åkte att det inte skulle bli lätt, men jag behövde verkligen mitt kaffe när jag kom hem om man säger så.

Inne på Maxi sprang jag runt som en galning för att ta mig ut därifrån så snabbt som möjligt. Lillan vill alltid ha en banan där att tugga på, men hälften av gångerna stoppar hon in en för stor bit i munnen och sitter med kväljningar tills hon kräks och biten kommer ut. Om jag petar ut biten ur munnen innan detta händer äter hon på som om inget har hänt. Detta händer så klart idag och när jag (mycket stressad) ska peta ut biten ur munnen så kör jag nageln rakt upp i gommen på det stackars barnet. Resten av den handlingen var hon otröstlig.

Sedan ut med varorna i bilen och bort till Systembolaget för att höra hur det går med min privatimport (återkommer till det). Fullständigt kaos där inne och ungarna sitter och biter i sina godisaskar som är inslagna i plast.
En snabb sväng in på Subway för lite mat att ta med hem och slutligen Apoteket. Efter Apoteket inser jag att lillan har tappat sitt godis som hon ska ha till kvällen och jag vägrar att gå tillbaka. Leta upp en kiosk och inhandla ny tablettask blir det alltså.
Sedan snabbt som ögat ut till bilen och hem till säkerheten.

Nu stannar jag här till måndag då jag ska till läkaren med sonen och ev. vidare akut till sjukhuset.

1 kommentar:

  1. Oj oj oj... Ja, du imponerar!
    Hoppas det vänder på mini snart så du kan få koppla av lite snart!
    Om du behöver lite förströelse tycker jag absolut att du ska gå in och tävla hos mig ;-) Mycket oseriös bildtävling som slutar i morgon fm. Svara på alla tre bilderna.
    Kram på er!!!

    SvaraRadera