onsdag 4 mars 2009

Är jag så gammal?

Jag läste nyss något som fick mig att känna mig lastgammal. 90-talisterna ser tillbaka:

-när nikelodeon var på hela dagarna
-pokemon och digimon
-när Britney Spears och Spice Girls var det enda man lyssnade på
-när man fick Hitz for kidz i julklapp
-när man tog med sig freestylen och en trave CDskivor istället för iPoden
-gogos
-när tamagutchi var allas bästa vän
-när rugrats inte hade ersatts av all grown up
-när inte disneychannel fanns, eller iallafall inte var upptäckt
-när piggelinglassen kostade 6 kr
-och sandwichen 10 kr?

Är det bara jag som trodde att de mesta här var hyfsat aktuellt?

6 kommentarer:

  1. Ha,ha..nej..jag håller med!
    På tal om det,pratade min karl med en vän om filmer..då ett par 19-20åringar dyker in i samtalet..Oscar säger: "och tala om klassiker..dit hör ju verkligen Cocktail...eller top gun"...Den yngre generationen stod som frågetecken och fattade ingenting!! Gissa om han fick PANIK!!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Och tack för komplimangen om magbilderna..jag är jättenöjd med dom verkligen!

    men nu undrar jag om det BARA är jag som ALLTID måste skriva i ordverifieringen 2gånger hos dig..SÅ blind kan jag väl inte vara att jag missar vad det står VARJE gång? ;-)
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Kommer från din värld ja.. ;-)

    SvaraRadera
  4. Nej det är inte bara moosan som har problem med ordverifieringen här hos dig, även jag måste skriva i minst 2ggr och ibland går det inte alls :) ibland står det även- loading.. och sen händer inget mer??

    usch, allt du skrev óm 90talisterna trodde jag var högaktuellt! *fniss* de e bara att inse..man hänger inte med "dagens ungdom",, hi hi KRAMIZ MAJA

    SvaraRadera
  5. *asg* Vi är nog lastgamla ja... Känner knappt till allt det där, pokemon? Gick mig visst obemärkt förbi.../Emma

    SvaraRadera
  6. Dock är det mycket som inte stämmer där, jag hade inte cd-freestyle på 90-talet, det var inte förrän 2004... Jag hade en vanlig freestyle med kassettband minsann!

    SvaraRadera