fredag 6 mars 2009

En luskam...

...kan vara bra till mycket. Eftersom mina barn aldrig har haft löss så är jag glad att jag nu fick användning av den till annat.

Sonen skulle byta plåster på handen och då skymtade vi båda något som vi inte sett förrut. Jag hämtade luskammen, eftersom den har ett litet förstoringsglas på ena sidan, och precis som vi trodde så är det en ögla av, vad som ser ut som fiskelina, som sticker upp ur såret. Inte konstigt att det aldrig läker då!!! Det är alltså de inre stygnen som inte har lösts upp och som retar i såret.

Visst, vi måste ju ändå till läkare på måndag, men nu vet vi i alla fall orsaken.

2 kommentarer:

  1. Oj!! Ja, det är ju bra att veta! hoppas det löser sig snart! Fantastiskt att kroppen själv gör sig av med "saker" den inte vill ha kvar!!

    SvaraRadera
  2. Nu måste det väl ändå blir bra med handen!..Vilken otur han har haft :-(
    kram kram
    ps.Jag är inte så säker på att hon sa gbs...fick din man också behandlas när du hade det?

    SvaraRadera