tisdag 10 mars 2009

Munblåsor

Både jag och min son drabbas ofta av munblåsor. Ni vet sådana där som gör fruktansvärt ont och gör att man varken kan prata eller äta på en vecka.
Inget botemedel finns mot detta och det är lika hemskt varje gång det blossar upp.

Nu ikväll hittade jag information (av en slump, jag googlade inte på "munblåsor") om små plåster man kan använda på blåsan och som helt tar bort smärtan i ca 10 timmar.
Naturligtvis säljs detta inte i Sverige, men jag hittade en webb-butik i England där jag beställde ifrån.

Nu ska det bli spännande att prova!

2 kommentarer:

  1. Det finns visst såna plåster i Sverige! På Apoteket närmare bestämt. Både som gel (som lägger sig som en hinna/plåster över när det stelnar och som bedövningskräm. Både jag och lillan hade såna blåsor jätteofta förut ( en gång i månaden iaf), men så fick jag tipset om att använda Zendium tandkräm (finns för barn också) som tydligen innehåller andra saker än vanlig tandkräm. Har gått tre månader nu utan att vi har fått några! Så använd tandkrämen som förebyggande och plåstrena om oturen är framme och ni får några ändå *tipsa*

    SvaraRadera
  2. Jag har läst att de plåser som finns i Sverige inte hjälper alls och knappt används eftersom de fungerar så dåligt.
    Jag köpte också små oblater som helt ska ta bort blåsorna på 1-3 dagar, det blir spännande att se om de fungerar. ;-)

    SvaraRadera