torsdag 5 mars 2009

Extra hjälp

Tack o lov för extra hjälp ibland.

Mormor kom hit och tittade till lillan (som hade piggnat till så mycket på Ipren att hon var alldeles vild) när jag hämtade dottern på dagis.
Hon hade dessutom med sig sköljmedel så att jag kunde tvätta kräktröjor och kissbyxor från dagis. Mina och sonens jeans behövde tvättas och jag vägrar att tvätta jeans utan sköljmedel.

Nu återstår frågan om jag ska tvingas släpa med en sjuk lillan till affären i morgon, men det kanske går bra om jag bara väntar tills Ipren börjar verka ordentligt?!

Nästa fråga är om det blir hämtmat ikväll så att jag slipper laga mat med sjuk 1½-åring på armen. Barnen blir nog inte så värst besvikna.

2 kommentarer:

  1. Hämtmat är bra! Likaså extrahjälp! Hoppas liten piggnar i snart!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt att vara ensam med sjuka barn! Tur det finns hjälp att få ibland. Krya på er! //Emma

    SvaraRadera