onsdag 25 mars 2009

Goda munkar

Min mormor kom hit med lite nybakta munkar tidigare idag. Som vanligt blev det kaos här hemma eftersom alla vet precis hur goda hennes munkar är.
När alla hade fått en munk var ställde jag undan dem så att ingen skulle bli frestad att ta en till, men när jag hade lagt tjejerna var jag bara tvungen att trycka i mig en själv. Sonen kom ner strax efter det och frågade om han fick ta två munkar med sig upp på rummet. Jag höll en halv föreläsning för honom om att det ska räcka till alla och han konstaterade att alla hade fått en var och att det skulle räcka till en var till. Snällt gick han upp på rummet med sin munk, och då upptäcker jag att jag sitter med strösocker från munken jag nyss åt runt hela munnen.
Tur att jag kom undan den här gången....

2 kommentarer:

  1. Höll du i munken med papper som när du var liten, för att det var äckligt att få socker på fingrarna? Då kunde du ha torkat dig om munnen innan du läxade upp den lille godingen, smaskmaja där!

    SvaraRadera
  2. Mumsigt!!

    Läste tråden om blogspot på familjeliv & ville bara säga hej ;D

    ha en strålande dag
    //Sessan

    SvaraRadera