söndag 29 mars 2009

En dag på Universitetet

Som tur var hamnade jag längst bak i klassrummet under proven så jag hade bra uppsikt över mina med-testdeltagare.
Som vanligt när man föser ihop massa människor så där så är det några som sticker ut lite extra. De här fanns i min sal:

  • En kille som såg ut att vara tolv år gammal men som fullständigt hinkade i sig kaffe. Där ligger både jag och maken, och faktiskt till och med brorsans mamma i lä vad gällande kaffedrickande.
  • En WT-tjej som hade massor av små skålar med godis uppställt runt själva provbladen. Hon hade också 4 st 50 cl läsk, kaffe och en smörgås och hon flirtade ivrigt med killen som delade ut proven.
  • Killen som delade ut proven hade 2/3 överkropp och något som såg ut som små stickor han sprang runt på. Han stängde aldrig munnen heller utan stod och hängde med munnen på vid gavel.
  • En blond nätt tjej i högklackat som ändå gav intrycket att hon troligen sopade banan med oss alla där inne. Bara tanken på att sitta i blöta högklackade skor en hel dag efter att ha pulsat i 20 cm slask på väg till Universitetet tyder på uthållighet och envishet.
  • En kille som var vansinnigt lik Foreman i House.
  • En kille som kan vara medlem i Al Quaida eller liknande organisation. Han tittade konstigt på mig så jag gav honom "the evil eye" för att hålla honom på avstånd.
  • En kille med förvildat hår som hela tiden ville gå på toaletten precis när proven skulle starta trots att vi hade massor av raster.
  • Killen brevid mig förstod aldrig hur man skulle fylla i pappren, de fick hjälpa honom varje gång = 5 ggr!

Ja, och så var det jag och alla andra nobodys. Undra vem jag är i deras bloggar?! Kanske hon som pillar med håret, eller slamrar med pennan?

1 kommentar:

  1. Ha,ha..mig hade du hittat under "den som sitter o skakar med benen så borden hoppar" ;-)

    SvaraRadera