lördag 7 mars 2009

Städdag i brist på annat

Dottern var på teater med mormor och hennes särbo igår. Sedan bar det av till mormor där dottern skulle sova. Mormor ville ha henne uppe så länge som möjligt, men dottern tycker att just sovandet är det roligaste hos mormor så hon ville annat.
Jag tror att mormor till slut lyckades muta henne till att vara uppe en stund till med henne.

Jag och sonen satt uppe sent och jag hjälpte honom fixa en egen blogg. Han har länge tjatat om det och nu har han alltså en. Hoppas att han lyckas värva lite läsare nu också, jag tänker inte hjälpa honom med det i nuläget.

Lillan är bättre idag men är lite febrig än. Vi stannar inne och passar på att röja lite i leksakerna. Vi svämmar över av leksaker så om någon vet ett bra ställe att skänka leksaker till säg gärna till!

3 kommentarer:

  1. Tjaaa, om du inte har något bättre alternativ så har min stora tjejs klass loppis snart! Vi tar tacksamt emot allt! Det som ev blir kvar skänks till kyrkan och deras ungdommars loppis de har senari i vår.

    SvaraRadera
  2. Hur var teatern? Gillade hon den? Vi kom aldrig iväg, N är ju hos P denna veckan. men det är fler happenings framöver såg jag i Scalas program, kanske nåt som passar oss bättre :)

    Myrorna, Gengåvan och Östpendeln är tre ställen i stan som tar emot begagnat tror jag. Själv brukar jag skänka till Myrorna, mest för att de ha såna där boxar ute där man enkelt kan häva in grejerna. Annars kan ni ju anordna en gårds- el hemmaloppis, där alla som tar nåt får skänka en femma/tia/tjuga till valfri organisation. Så gjorde vi med våra överblivna filmer, skivor och böcker. Har blivit av med hälften på det sättet iaf :)

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Om du vlle att vi skulle ta grejjerna till loppisen har vi möjlighet att hämta upp idag om du ville bli av med de. Vi ska ut till svärmor på fika och lunch idag.

    SvaraRadera