torsdag 12 mars 2009

Bebis

Det värsta man kan bli kallad här hemma är bebis. Barnen retar varandra hela tiden och kallar varandra bebis, även den minsta. Idag var inget undantag och det var de två äldsta som drabbade samman. Så här lät det ungefär:

Dottern: Du är en bebis.
Sonen: Nej, det är du som är en bebis.
Dottern: (ylar) Mamma, han säger att jag är en bebis.
Jag: Den som sa det var det, alltså är din bror en bebis.
Dottern: (nöjd) Ha ha, du ÄR en bebis.
Sonen: Men nu är det ju du som är det eftersom du sa det (ännu mera nöjd).
Dottern: (gråtandes) Men mamma, nu säger han igen att jag är en bebis. Tycker du också att han är en bebis?
Jag: Sluta kalla varandra bebisar nu!
Sonen går nöjd därifrån och viskar "bebis" innan han stänger dörren om sig. Dottern ylar högt och länge.

Jag är trött så trött, nu behöver jag ett varmt bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar