lördag 16 maj 2009

Trevlig kväll

Efter en mycket trevlig kväll med min kompis så sov jag också som en stock. Till och med barnen bestämde sig för att ta sovmorgon så vi sov till kl 7.45.

Jag har tänkt på det här med nya och gamla kompisar. En gammal kompis (som hon som var här igår) kan man liksom bredda diskussionerna med eftersom man kan kasta in mycket gamla händelser eller personer som inte funnits i ens liv på 10 år.
Med en ny kompis däremot är det spännande att lära känna varandra och man kan rent av lära sig ett och annat om sig själv som man inte visste genom att gå in i nya spår i samtalsämnen som man kanske aldrig nått med andra.

Jag tror att man har ett behov av både och, beroende på var i livet man står eller helt enkelt för att fylla sitt liv med så mycket människor som ger en något som möjligt.

3 kommentarer:

  1. Tycker precis som du!... :-)
    Och en person jag gärna skulle vilja lära känna är DIG! ;-)...hade varit kul att få träffa In real life...och så har vi ju engelsktalande karlar som säkert hade trivts i varandras sällskap också ;-)...
    kram kram

    SvaraRadera
  2. JAAAAA!!! Det skulle var så kul! Men Sverige är väl inte så stort att vi inte kan ses någon gång?! ;-)

    SvaraRadera
  3. Älskar Värmland..min morfar var från Arvika..har även min morbror där..som jag inte träffat på mååååååånga år...
    Tycker absolut vi ska försöka träffas :-)
    kram

    SvaraRadera