torsdag 21 maj 2009

Museet

Jag packade in 3 barn, vagn och väska i bilen och for glatt iväg till museet. Väl framme lastade jag ur 3 barn, vagn och väska och travade bort till museet. När jag skulle betala inträdet inser jag att jag hade glömt plånboken hemma och jag fick packa in alla i bilen igen och köra hem och hämta den.
Andra gången gick det bättre och vi kom alla in.

Vi började med att se en utställning som började med istiden och tog oss till nutiden, mycket spännande. Dottern fick låna en ficklampa och fick i uppdrag att leta efter de hemliga lådorna som var gömda lite här och där.
Lillan tyckte att det var lite läskigt eftersom det var mörkt och mycket grottor, men även hon gillade jakten på lådorna.

Utställningen slutade i ett teknikrum där barnen fick prova massor av experiment, det uppskattades mycket. Särskilt sonen blev instruerad på olika lite svårare saker och han var både duktig och aktiv i allt.

Det var lite konstigt att det inte var mer folk där på en helgdag, men vi hade ju personalen för oss själva så vi klagade inte.

Roliga speglar:








Hjäääääälp!!! Vilken mardröm, 8st 2- och 3-åringar!! Jag och sonen började genast att svettas.







När vi var färdiga gick vi till restaurangen och åt lunch, jag tog rostbiff och barnen pannkakor.

En toppendag måste jag säga.

P.S. Lillan är numera blöjfri även när vi åker iväg på utflykter eller handlar osv. Inga olyckor alls!

1 kommentar:

  1. Det där experimentrummet är jättebra, barnen kan prova grejer i timmar! Nova gillar det flerdimensionerade spelet med bollarna (fyra i rad).

    SvaraRadera