fredag 15 maj 2009

Sjukdomar

Vaknade med en kropp som måste ha förvandlats till bly i natt. Kanske beror det på att jag var uppe ett par timmar med lillan i natt, men det kan mycket väl vara så att jag blev förvandlad under tiden jag sov.

Hur vet jag om jag är sjuk? Detta har jag funderat på ibland. Jag säger att jag aldrig blir sjuk trots att ungarna är det hela tiden, men symptomen kanske finns där hela tiden utan att jag har tid att uppmärksamma dem?!
Inte alltför sällan blir jag extra trött när de är sjuka, hosta nattetid är ett annat symptom och ibland är kroppen precis så här tung bara. Kanske är jag också sjuk egentligen men hjärnan förtränger det för att jag ska orka när jag är ensam med barnen?!

Den dag barnen är stora kommer jag att få igen alla förkylningar som jag lyckats förtränga nu under småbarnsåren.
Vem ska då VABa mig?

2 kommentarer:

  1. Det får bli din man som tar VAF senare i livet ;-) (vård av fru)
    Det tycker jag nästan du kan kräva faktiskt!
    Ett glas vin tar nog död på bakterierna ;-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Tja din mamma är ju din mamma hela livet så antar att det är hon som åker på VAB ;) Eller kanske överförs det ansvaret på en make? Hmm...
    Jag har åkt på krångel med min visdomstand igen, men ska avvakta förloppet tills i morgon. Det är ännu inte så illa att jag inte kan gapa.. Ett glas vin kan jag m.a.o. fortfarande få i mig ;) Annars har du kanske sugrör??

    SvaraRadera