onsdag 6 maj 2009

Inget körkort än

Maken klarade inte testet idag. Han behövde 52 poäng och hade 51...
I morgon kör han uppkörningen, den kostar massor så jag hoppas att han klarar den.


När maken skrev sitt test gick jag och lillan till Stadsparken. Det var mysigt att gå runt och titta på alla blommor och träd bara lillan och jag. Jag upptäckte också att hon kan de flesta färger, kan räkna föremål (inte bara rabbla nummer) och att vi behöver lite tid bara vi två ibland.

Det går fortfarande strålande för henne att vara utan blöja. Hon har haft en olycka per dag, men idag bajsade hon till och med på pottan.

Lillan är alltså inte ens två år och sover redan i juniorsäng, har slutat sova på dagen och är torr på dagtid. Jag har knappt hunnit vänja mig vid att hon är så stor.

Snart kommer en gammal klasskompis över, hon ska sova här i natt. Hon bor annars på landet men har tydligen massor av ärenden på stan i morgon.

Själv sitter jag med ett ressug som växer sig större och större för varje dag. Jag vet att vi inte kan lägga pengar på resor nu, men det svider.

2 kommentarer:

  1. Herregud!!..jag sitter här och gapar,vad hon kan...och så har hon dessutom 2 språk att hålla reda på också!..Vilken tjej...jag är ärligt impad!!
    kram

    SvaraRadera