tisdag 5 maj 2009

Åter till frukten

Jag kan inte riktigt släppa det här med att frukt skulle göra en fet.

De flesta av er vet kanske att jag är en person som fullkomligt älskar mat och gärna onyttig sådan. Detta syns på min kroppshydda och då och då gör jag en kraftansträngning för att det ska synas lite mindre. Under dessa fasansfulla tider äter jag just frukt och det har alltid fått åtminstone mig att gå ner lite (men å andra sidan äter jag inte 28 bananer om dagen heller).

Så här långt skulle jag dock aldrig kunna gå:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5072253.ab
Jag skulle nog svimma av abstinens efter mat och det redan första dagen.

3 kommentarer:

  1. Ja så långt skulle jag inte heller kunna gå för mindre kroppshydda, jag tycker oxå om mat, visst är frukt gott men inte sååå gott så jag håller med dig.

    SvaraRadera
  2. Sunt förnuft, dvs den gamla hederliga tallriksmodellen och så lite tillsatser som möjligt. Det är det som gäller. Det är inte heller fructosen i frukt som är boven utan fructos tillsatt i drycker, ofta lightvarianter av drycker och yoghurt, smoothies och juicer. Sen förstås chipsen som man gärna tuggar i sig till dessa... Kollade upp detta med en dietist förut! Men det är klart, 28 bananer eller 25 avocado om dagen är inte ok det heller! I det finns ju inget sunt förnuft heller?

    SvaraRadera
  3. Han måste ju vara störd på nåt sätt.. Nån slags fobi/mani eller så. Och jag tycker faktiskt att han ser undernärd ut, inte alls bara "spänstigt smal".
    Min sambo har en teori om varför dieter funkar, iaf till en början. Han menar att man blir så jäkla trött på att hålla en ensidig kost (bara frukt/inga kolhydrater/bara fett/whatever) att man automatiskt äter mindre. För vem fan tycker att tex bara kött är gott i längden? Nä, att äta enformig/äcklig mat är nog en bra diet indeed. Men den lär ju inte hålla i längden, som sagt ;)

    SvaraRadera