lördag 30 maj 2009

Lillan till akuten....del 467

Jaha, då har vi varit med lillan till akuten igen då. De säger att en del aldrig sätter sin fot med sina barn på akuten, hur kommer det sig då att jag är där titt som tätt med mina??

Hur som helst, vi satt hos grannarna och skulle dricka ett glas vin när olyckan hände. Lillan lekte glatt med grannarnas son men plötsligt hann hon inte med i leken och for med en duns i golvet med bakhuvudet först. Hon skrek och skrek och jag tog upp henne, då börjar hon kräkas.
Vi går hem, tvättar av henne och jag och lillan lägger oss i hennes säng och läser en bok, då kräks hon igen.
Ibland händer det att information poppar upp i huvudet på en när man minst anar det och just då slog det mig att hon kanske hade hjärnskakning. Efter samtal med sjukvårdsrådgivningen blev vi uppmanade att genast åka in till akuten vilket vi gjorde.

På akuten kan man tro att det går väldigt fort, FEL! Vi satt i väntrummet i 1 timme och 20 minuter innan vi ens fick registrera att vi var där. I väntrummet satt också en kille som hade trampat på en grilltändare (vilken brände in helt i foten och brände upp hans kött under foten), samma kille satt kvar i väntrummet när vi åkte hem kl 01.30!
Efter timmars väntan där inne fick vi träffa läkare, först trodde de att det var superakut och stressade in oss till sköterskor, men de tog det sedan ganska lugnt.
Läkaren trodde att det var en lättare hjärnskakning men var ganska säker på att det inte var allvarligt. Skönt att få höra!
Hela natten väckte jag lillan med jämna mellanrum så min sömn har inte direkt varit great.

Nu återstår för lillan att vila och för oss att bestämma hur mycket av helgens planer vi ska stryka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar