tisdag 6 januari 2009

Trist dag, euforisk gårdag

Vädret suger, barnen är uttråkade, julsakerna står kvar på sina bestämda platser trots att jag flera gånger försökt (läs tänkt) att ta bort dem, och jag har inga som helst planer för dagen.
Min kära granne som brukar få stå ut med oss när vi har tråkigt är upptagen hela dagen så det kommer att sluta med bråka och skrik mellan barnen och själv kommer jag att sitta här sur och grinig.

Igår var jag inte sur, jag var så euforisk när jag skulle gå och lägga mig att jag inte kunde somna. Jag har nu lagt upp en plan för mitt nya liv och allt verkar falla på plats lättare och bättre än jag kunnat ana.
Här är delar av planen:
  • Mitt sockerberoende är på avgiftning och det går riktigt bra nu när man kommit över de första 4-5 dagarna.
  • Jag ska börja på spinning med grannen, hon är tydligen proffs så hon erbjöd sig snällt att hjälpa mig tillbaka på hojen om jag trillar av.
  • Vi ska köpa nya cyklar till hela familjen samt en cykelkärra som man kan göra om till barnvagn.
  • Jag ska färga håret och göra slingor, med en ny kropp på väg måste håret matcha.
  • Jag ska gå en kurs i Photoshop på 4 tillfällen, ser oerhört mycket fram emot det.
  • Jag och maken kan på allvar börja leta efter hus eftersom vi har tillräckligt mycket pengar till kontantinsatsen.

På fredag kommer också maken hem efter att ha varit borta i 3 veckor, det ska bli riktigt skönt. Vi har dock redan konstaterat att jag kommer att vara full av energi och vilja släpa iväg honom på alla möjliga saker och han kommer att vara trött som aldrig förr och bara vilja ligga på soffan. Den här familjen har legat på soffan hela julhelgen så det blir det inget av med kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar