onsdag 14 januari 2009

Helvetesnatt

Helvetesnätterna fortsätter här hemma. Inatt vaknade lillan kl 4.40 och var sedan vaken största delen till kl 7 då jag överlämnade henne till maken. Nu är han och lämnar stora tjejen på dagis och tog lillan med sig så att jag kunde få sova ut och äta frukost i lugn och ro.

Vägde mig i morse och enligt vågen har jag gått ner 3 kg på två veckor! Det är ju otroligt om vågen verkligen visar rätt, men jag har jobbat ganska hårt för det också.

På schemat idag står att åka in till stan och köpa en baddräkt till mig eftersom jag vägrar sätta på mig den bikinin jag har igen. Jag såg ut som Barbapapa i den när valkarna stack ut lite här och där.
På fredag när vi ska till badhuset igen ska jag se ut som riktigt medelålders mamma och ha en klassisk svart baddräkt på. Man måste smälta in i sin egen ålderskategori förstår ni.

På eftermiddagen ska vi ta med barnen och åka skridskor, det ska bli kul. Stora tjejen har aldrig åkt men de har familjedag på dagis på tisdag eftermiddag, och då skulle vi just åka skridskor.

Nu ska jag sätta på en ny kanna kaffe, maken hade sörplat i sig nästan hela för att hålla sig vaken och alert med tjejerna.

2 kommentarer:

  1. Du har en award att hämta hos mig. Verkar som att du behöver något som piggar upp! :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Usch, uppbruten sömn är riktigt förödande. men ett i övrigt sunt leverne kan faktiskt väga upp sömnbrist har jag märkt. Ät ordentligt, ut och rör på dig, powernappa om du kan. Har du en stegmätare förresten? Det skaffade jag för nåt år sedan (måste byta batteri kom jag på) och den var en bra sporre/informationskälla till hur mycket man rörde på sig. Dessvärre registrerar den ju inte det man gör i badhus, på cykel m.m. men då finns en omräkningstabell där man kan lägga till "steg" och på så sätt få rättvis info om hur man ligger till. Har inte använt den på ett tag, det går i perioder det där, men funderar på att börja igen.

    K och barnen ville med på fredag förresten! Då kanske vi blir (minst) tre medelålders kvinnor med svart baddräkt haha...

    SvaraRadera