måndag 5 januari 2009

Handling

I morse var det -12 grader och jag och ungarna skulle iväg och handla mat igen. Stora tjejen hittade vår champagnekork från nyår utanför dörren och ville ha med den, vilket jag inte såg som ett problem.
Väl på Ica Maxi ser jag hur folk tittar konstigt på oss och det tar ett tag innan det kopplar att det är för att min dotter suger på en vinkork.

Detta är ett direkt resultat av att ha flera barn, man hinner inte oroa sig för vad folk ska tänka eller säga. Man hinner heller inte bråka om skitsaker, vilket i sig heller inte hade lett till fred på jorden ändå.

Samma sak gäller med hur mycket man piffar till sig innan man går hemifrån. Många lägger massor av tid på att hitta rätt kläder, sminka sig och fixa håret. Själv känner jag min fräsh om jag inte har en babyspya på axeln eller utkletat snor på byxorna. Har jag utsläppt hår och råkar trycka på lite läppglans känner jag mig glamorös!

Lyx i tillvaron är inte en spahelg eller en dyr resa, det är att få gå på toaletten ifred och att få äta utan att samtidigt mata någon annan, eller skära broccoli i mindre bitar så att inte lillan sätter i halsen och kräks i tallriken.

Det är lustigt hur man kan ändra sina prioriteringar i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar