onsdag 7 januari 2009

Jag hatar kundtjänst!!!

Den värsta kundtjänsten i Sverige har 3 och Bredbandsbolget!!! Senaste incidenten är denna:
Jag har autogiro hos Bredbandbolaget och har så haft i många år. Tidigare hade vi både telefon, tv och bredband via dem, men eftersom de suger fett på både tv och telefoni så har vi numera bara bredband via dem.
Det händer ganska ofta att de inte drar pengar från ens konto den dagen som de ska, utan några dagar senare och detta har retat mig ordentligt!
Nu i slutet på december drog de inte pengar alls och jag började undra om de lagt ner stället helt över jul. I början på januari nu så drog de en mindre summa och då började jag verkligen undra vad de höll på med.
Droppen var idag när en faktura dimper ner i brevlådan där det står att jag ska betala påminnelseavgift pga att fakturan inte är betald i tid! Jag ringer mycket arg upp och får svaret att jag inte längre har autogiro eftersom jag tagit bort telefon och tv hos dem. När jag frågar hur de då kunde dra pengar i januari så får jag svaret att det var för gamla trakikavgifter på vår telefon.

Om man drar in autogirot och ersätter med e-faktura tycker jag faktiskt att man kan göra kunden uppmärksam på detta, men det tycker inte kundtjänst på Bredabndsbolaget. Vilken skräll att just denna inkompetenta kundtjänst ansåg att de hade rätt och inte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar