torsdag 29 januari 2009

Telefonsamtal

Jag hade nyss ett givande samtal med min bror på telefon. Det bestod bla i elakt skrattande från vår sida åt den gemensamma bekanta som nyss blev lämnad av sin fru, håller på att kursa och trots att han är över 40 år bjöd över min bror på lite pulka-åkande. Han hade till och med beskrivit hur han hade ramlat sist han var iväg och åkte pulka.

Samtalet bestod också i att fantisera över vad vi skulle om vi vann 46 miljoner på travet i helgen. Brorsan röstade för att köpa upp hålan vi kommer ifrån och göra parkering av hela skiten. Då ville jag sätta upp en biljettmaskin mitt på eftersom hålan inte har betalparkeringar alls och jag fick onda ögat av den dam där när jag frågade hur mycket parkeringen kostade.

Sedan gick vi väl sedenligt igenom vardagstråk och gnäll och skitsaker som egentligen inte är så jobbiga, men som man vill gnälla av sig om ibland.

Mycket givande samtal, nu känner jag mig lite piggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar