söndag 25 januari 2009

Bedragare

Kommer ni ihåg dramat med mobil-bedragaren som tog våra pengar? Ärendet håller nu äntligen på att klaras upp.

Jag polisen i Sthlm har haft telefon och mailkontakt sedan detta inträffade och nu har det kommit till den punkt då det inte går att bevisa bedrägeri eftersom annonsen inte var inlagd från den misstänktes dator utan från en oskyldig persons med öppet trådlöst nätverks dator.
För att göra en lång historia kort så är det även olagligt att behålla pengar man får in på kontot och som inte tillhör en själv så killen blir ändå skyldig att betala tillbaka pengarna till oss. Efter telfonkontakt med killens pappa där han fick mitt kontonummer (hur kul är det att lämna ut sitt kontonummer till någon som blåst en på pengar?) så väntar jag nu på att pengarna ska komma in på mitt konto. När detta har skett har jag ett telefonnummer till en annan polis som jag ska ringa och meddela detta.

Vi får alltså tillbaka pengarna och idioten fick sig en varning, det räcker för mig.

Det värsta var att killens pappa försökte dra en snyfthistoria om att hans son var oskyldig, jag bad honom dra den historien för någon som är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar