lördag 6 september 2008

Underbara ungar

Efter de senaste två dagarna kan jag konstatera att mina barn sköter sig exemplariskt även med massa okända människor omkring sig.

Idag var det dop som gällde. Det var inte bara det söta lilla gossebarnet som döptes som log på rätt ställe, mina barn charmade också en och annan tant. På fikat lekte de snällt och bad på finaste sätt värdinnan om lite mer saft. Även om de kan vara små terrormonster här hemma så vet de alltså när det gäller att skärpa sig.
Enda undantaget var att lillan inte ville hem så hon skrek när jag satte på henne skorna.

Magen är uppsvälld som en ballong nu efter för mycket bullar och kakor samt sura bilar som ligger brevid mig på bordet. Inte konstigt att jag har fått tillbaka min magkatarr, jag äter bara dåliga saker nu för tiden. Skärpning skärpning alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar