tisdag 2 september 2008

Äntligen...

...har Öppna Förskolan startat för terminen. Nu kan ungarna rasa av sig med andra små monster på förmiddagarna medans jag njuter av lite skvaller och en kopp kafe. Ja stora tjejen kommer ju att vara på dagis 3 dagar i veckan, men lillan har energi så att det räcker till flera barn hon med.

Grabbarna är på hockey och ser en träningsmatch. Sonen hade fått biljetter av en kompis vars pappa arbetar för laget och mannen blev medbjuden.
Själv har jag njutit av stillheten här i kväll och samtidigt försökt att hitta tackkort att skicka nu efter bröllopet.

Här är en bild från middagsförberedelserna:



Sweetchili-marinerade tigerräkor med sockerärtor och pasta. Ungarna åt som besatta och det tog mindre än 20 minuter att laga det, alla nöjda och glada.

Nu ska jag göra ett tappert försök att kurera min hosta innna jag dyker i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar