måndag 15 september 2008

Hösten med dess sjukdomar

Ringde i morse och frågade efter provsvaren på dotterns laktosprov. Det visade att hon kunde bryta ner mjölksocker både som barn och vuxen, men det stod massa annat som gjorde sköterskan fundersam?! Jag ska ringa och prata med läkaren om det på fredag.
Konstigt, det enda på 2½ år som har hjälpt hennes mage är laktosfrikost...

Nytt för i år är att jag ska prova naturläkemedel mot förkylningar. Så fort jag känner lite av en förkylning ska jag kasta i mig oljor och drycker från Hälsokosten. Köpte ett startkit idag och ser fram emot snuva och hosta nu så att jag får prova.
Jag köpte också Omega3 till sonen och hoppas att det ska hjälpa hans koncentration. Det blir inte helt lätt att få i honom oljan, men jag får väl hota eller muta eller så. Vägrar han ligger tjejerna risigt till, oljan är dyr och SKA förbrukas av någon i den här familjen. Äldsta dottern är inte svår med sådant, hon dricker den väl till middagen om hon får.

Det ligger en kexchoklad i skafferiet, men inte så länge till.

2 kommentarer:

  1. Har du missat mina hemkokta (nåja, lagade hos min egen Örthäxa)förkylningsdroppar? De har ju gjort mig förkylningsfri, nästintill i a f, i tre år! Men det är väl så, man blir inte profet i sitt eget land, eller ens i sin egen familj. Bra med Omega3 till Storsmulen. "EyeQ" ska var ännu bättre! Hjälper säkert mot magbaciller också, kan du väl säga?
    Mamma har fixat den där underbara kantarellsändningen nu. Över tre liter rensat! Hälsa grannen att det fins plats för mer om de själva har fullt! Eller annars kan han viska var han hittar de där praktexemplaren! Lovar att han ska kompenseras på nåt sätt.

    SvaraRadera
  2. Jag drack jämt Kan Jang förut när jag började bli förkyld. Funkade faktiskt!

    SvaraRadera