tisdag 2 september 2008

Kvälls-sim

Jag glömde ju berätta om min och tjejernas kväll.

Stora tjejen spelar ut hela sin fantasi nu för tiden och det är bara att hänga med i svängarna.
Igår var Pippi (Pippi-dockan) ledsen och då fick hela familjen släppa allt de hade för att muntra upp Pippi. Ikväll var det översvämning här hemma och vi var tvungna att simma fram mellan rummen. Nu vet jag hur det känns att:

  • Simma upp för en trapp
  • Simma med en hand samtidigt som jag bär på en 1-åring, 2 st pyjamaser, 1 Pippi-docka, 3 st filtar, 1 blöja och två muggar
  • Simma med böcker över huvudet för att de inte ska bli blöta och samtidigt försöka att se till att 1-åringen inte drunknar (stora tjejen har full koll och låter mig inte göra några misstag)
  • Simma med en potta full med kiss i högsta hugg

För er som inte har provat dessa saker rekommenderar jag att börja lugnt, det är en riktig utmaning, särskilt efter den första timmen....


1 kommentar:

  1. hahahaha! Härligt att hon har sådan fantasi.. (för migsom är utanför kanske ;P ) Men jag hoppas ändå att Alicia också får sådan underbar fantasi när hon blir större!

    och du? Simma lugnt! hahahaha! ;P

    SvaraRadera