måndag 22 september 2008

Men alltså...

..inte är det helt normalt att vilja springa runt naken på stan och äta middag på restaurang naken??? Jag ser på ett program på tv där det handlar om just nudism. Hmmm, inget för mig och jag kan inte ens säga att jag förstår konceptet.

Nu är jag igång och köper leksaker på E-bay igen. Jag har hittat en sak som brorsan ska få i julklapp, så himla bra! Det skär i mig att jag inte kan lägga in bild på det här, ni andra skulle skratta ihjäl er. Mer perfekt present till brorsan kan man heller inte hitta.
I vanliga fall köper vi inget till varandra, men den här grejen kunde jag inte låta bli.

När vi ändå är inne på brorsan så tror jag att han börjar bli så smått galen. Nu har han fått för sig att han ska köpa en sådan där liten väsk-hund. Ni vet en sådan där som ser ut som en naken råtta. Usch, jag fattar inte vad han ska med den till?!

Dagens irritationsmoment var när jag läser i ett föräldraforum att flera föräldrar anser att man skadar barn genom att inte lämna bort dem från födseln då och då till andra. En bebis kan tydligen bli för beroende av sina föräldrar. Fråga mig inte hur det går till, men det verkar vara en vanlig åsikt.

Är det hit vi är på väg? Är det så att barn snart inte kommer att få ta plats alls? Varför måste livet återgå till hur det var innan barnet kom, varför kan man inte njuta av det som ändrades och se att det faktiskt blev bättre?

Jag blir så arg bara jag tänker på det här att jag måste ta en kexchoklad.

1 kommentar:

  1. Bra inlägg det där sista du skrev. Det är ju det som är ett av det stora med att få barn, att livet blir annorlunda och så mycket rikare med dem! Men visst kan en mormor låna ibland? Tack för att jag får förtroendet ibland!

    SvaraRadera