fredag 12 september 2008

Bröllopsfest

Tidigare i veckan skickade jag ut förfrågningar angånde prisförslag på vår bröllopsfest. Nu sitter jag och går igenom dem och detta kalaset kommer inte att bli billigt. Vi som trodde att vi var i stort sett klara med bröllopskostanderna, och så icke.
Det senaste jag fick nu är dock det mest intressanta, och kanske mest orginella när det handlar om bröllopsmiddag. Folk kommer nog att höja på ögonbrynen om det blir där, och en del kommer säkert (i okunskap) att rynka på näsan först, för att sedan uppleva något de kommer att uppsaktta länge.

Tackkorten kom igår och de var fina. Det var väldigt svårt att hitta en formulering som passar både för gästerna som kom till vårt bröllop och de som kommer att komma till vår fest. Hoppas att det blir bra ändå.

Kvällen till ära har jag köpt en flaska "Anna De Codorniu" (89 :- Bolaget), synd bara att det är så svårt att spara mousserande vin, jag kommer ju inte att halsa hela den flaskan ikväll. Kanske finns det någon granne som vill ha ett glas?!
Till vinet ska jag äta räkor, färskt bröd, lite fetaost och färska grönsaker. Man vill ju ha det lite myspys när man är (nästan)barnledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar