torsdag 11 september 2008

Tråkdag

I morse tog jag cellprov och hamnade hos en barnmorska som borde ha stannat hemma den dagen. Surare och grinigare kärring får man leta efter! Jag slår vad om att hon pinade mig lite extra bara för att få ut något kul av dagen.

Sedan var det Öppna förskolan med lillan, och på eftermiddagen tog jag och grannen en promenad med barnen för att smyga på cirkusen som slagit upp sitt tält här runt hörnet. Inte ett djur såg vi, eller jo, vi tyckte att vi kunde skymta skuggan av en häst i ett tält. Bortsett från två gamla ryssar som satt och såg tomt framför sig på en bänk var där heller inte en kotte.
Barnen var besvikna och vi mammor hungriga så promenaden blev kort.

I morgon ska sonen till sin pappa i grannlandet och stora tjejen ska till mormor så det blir bara jag och lillan hemma. Undra om man kanske ska baka något då?!
En flaska mousserande ska jag i alla fall unna mig, men det blir väl snarare ett glas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar