söndag 21 september 2008

Bebis på pottan

Den minsta av oss i familjen chockade mig ordentligt i morse. Hon sa "kiss" och drog i blöjan, så jag tog av den eftersom den var blöt. Då sätter hon sig på pottan och säger "kiss" och kissar. Först trodde jag att det var en slump, men hon fortsatte att göra så här hela dagen! En av gångerna sa jag att hon kunde bajsa på pottan också, då började hon klämma på och bajsade faktiskt på pottan.
Ungen är bara 15 månader och ingen har pottränat henne alls, ändå kan hon precis hur man gör.
Goungen min!

Nu är det exakt 3 dygn kvar tills mannen kommer hem. Jag har bokat in hela perioden han är hemma med massa saker som måste göras eller som jag vill göra och som bara kan göras när vi är två om barnen.
Grannen och jag ska ta med de lite äldre barnen (alltså inte sonen då) på bio, vi ska se den nya "Mamma Mu". Det ska bli helmysigt att gå på bio och få lite mer tid för den stora tjejen.
Jag ska också laga mat på förskolan en hel dag , och så den beryktade hjärntomografin med sonen.
Det var massa mer vi skulle göra men det har jag glömt nu i tröttheten.

Dagen har varit underbar och vi har varit ute så mycket som vi kunnat. Vi har också köpt födelsedagspresent till mamma som fyller år på torsdag. Vad jag köpte kan jag inte skriva nu eftersom hon flitigt läser bloggen.

1 kommentar:

  1. Åååh! Duktiga lilltjejen då. Att dom kan när dom är så små - otroligt... Det är att få ta det i sin egen takt det!

    SvaraRadera