måndag 29 september 2008

Drama

Då har vi haft drama här hemma igen då som slutade i sjukvårdsbesök.

Först åkte vi för att köpa en ny mikro eftersom vår 17 år gamla mikro tvärdog igår. Man fattar verkligen inte hur mycket man behöver den förrän den är borta. Två gånger hann jag göra välling och ställa in i mikron innan jag kom på att den var död.
Hur som helst så hittade vi en värstingmikro som vi ville ha. Väl där i affären ringer min telefon och jag hinner inte svara. Det är från ett privatnummer så jag kan heller inte ringa upp. Maken ser att ett privat nummer också har ringt hans telefon och nu blir jag riktigt orolig. Som den hönsmamma jag är (för sonen) nu så kastar jag mig på telefonen och ringer skolan för att kolla så att han lever och det verkade han ju göra. Detta var andra gången den här terminen som jag har gjort detta så jag förväntar mig en ordentlig utskällning när han kommer hem.
Jag ringde också alla andra som kunde tänkas ha ringt från privat nummer men inget napp. Mysteriet får förbli olöst helt enkelt.

På väg tillbaka hem från bilen springer lillan upp till sandlådan och jag följer med och låter henne leka lite. 1 sekund vänder jag ryggen till och när jag tittar tillbaka så sticker hennes ben upp i luften och huvudet är på asfalten. När jag lyfter upp henne pumpas det blod ut ur ett jack i pannan och ansiktet är alldeles fullt med skrapsår.
Jag får inte stop på blödningen i pannan så jag trycker en papperstuss mot såret samtidigt som jag går ner till Vårdcentralen. Där tejpar de pannan på henne och plåstrar om henne. Nu ser hon ut som om hon hade gått en boxningsrond.
För att göra det ännu lite värre så vaknade hon med utslag runt ena ögat idag, det andra ögat så klart!

Mannen och jag borde försöka lära oss alla funktionerna på nya mikron, men krafterna tog liksom slut, och då har vi fortfarande veckohandlingen kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar