tisdag 9 september 2008

Stadstur

Idag har jag varit en påstridig mamma vilket också har gett resultat.
Efter att ha bråkat med röntgen bad jag till slut om hjälp av en annan instans inom sjukvården och hux flux kunde röntgen helt plötsligt trolla fram en tid till min son. Om en månad ska han äntligen få röntga huvudet och då kanske vi får mer svar i mysteriet.

Vad händer med alla de stackars människorna som inte orkar ta till stid om allt, blir de bortglömda i samhället? Vem står upp för dem och deras barn?

Jag och lillan åkte in till stan efter att vi hade lämnat storasyster på förskolan. Lillan avskyr att gå på stan just nu så jag skulle bara kasta mig in och köpa en spritspåse så att jag kan göra macarones, men när vi kommer ut ur affären ser jag att min lilla tjej sover i vagnen! Detta tillfälle kan inte gå förlorat tänkte jag och sprang som en vilde in och ut i alla affärer. Det var ju nästan som att gå på stan utan barn!
En top, lite pysselgrejer på Panduro och alla ingridienser (utom den viktigaste) till baket blev resultatet av hennes lilla tupplur.

Nu vill hon inte alls sova så eftermiddagen kommer att bli lååååååång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar