lördag 20 september 2008

Höstdag

Solen har dykt upp som gubben i lådan igen. Vi som trodde att vi hade sett det sista av den för i år. Jag höll på att inte komma in med barnen i eftermiddags för solen sken, barnen var glada och själv njöt jag av att bara vara ute och andas lite frisk luft.

En av de bästa sakerna med att ha barn är att man inte behöver ha ett ärende att göra för att njuta av tex vackert väder, jippon osv. Man kan helt enkelt bara gå ut och ställa sig och se dum ut, samtidigt som man sakta njuter av varje andetag i den friska höstluften. Så står man där länge och bara njuter, och trots att man inte gör något så tycker folk att man är en fantastisk mamma som tar med sig barnen ut.

Hur skulle jag ha gjort om jag inte hade barn? Troligtvis hade jag tagit en promenad eller en cykeltur hem till någon (man kan ju inte bara cykla runt), nu slapp jag fundera ut en anledning att ta mig ut, jag kunde bara gå ut och njuta i fulla drag.

En mysko sak med att vara ute är dock hur lillan kan äta allt utan att kräkas. Ungen äter inte mat, inte frukt och idag ville hon inte ens ha kakor, men rönnbär, fimpar och litervis med sand gick alldeles utmärkt att förse sig med idag. Kanske är det därför som hon inte äter, sanden kanske ligger som en tegelsten i magen på henne?!

Sonen och jag ska nu ha spelkväll och spela Wii och äta mina (fula) Geisha-cupcakes som jag bakade för att ena grannen fyller år i morgon. Hoppas att jag vinner idag igen, sonen är alldeles för bra i de flesta spel, det här är min enda chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar