fredag 26 september 2008

Kalas och bio

Till middag ikväll åt vi färsk krabba, musslor kokta i vin, färska räkor och färskt bröd. Lillan är sjuk så hon skrek sig igenom middagen, stora tjejen åt 4 skivor bröd, sonen dreglade över alla andras krabba och jag och mannen turades om att äta med skrikande barn i knät.
Det var gott, men inte så fridfullt som vi hade önskat.
Nu sover tjejerna men lillan vaknar var 5:e minut, så det blir väl ytterligare en vaknatt med henne.

Nu har jag också bokat biobiljetter tills på söndag. Vi ska ju gå på Mamma Mu med grannarna. Stora tjejen tycker att det ska bli sååååå spännande. Jag får lyxa till det med lite popcorn också.

I morgon är det mormors 70-års kalas. Vi har köpt en vattenkokare till henne, det enda praktiska som jag vet säkert att hon vill ha.
Det är svårt att köpa presenter till gamla människor, de har ju liksom allt de behöver och är för gamla för att uppskatta moderna gadgets. Vattenkokare känns på gränsen till för "high tech" för mormor. Hon hävdade ju bestämt att hennes videospelare inte hade en playknapp när hon fick den....

Mannen ser på Johnny English och jag sitter med datorn i knät i soffan, jag gillar verkligen inte filmen alls så jag roar mig på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar