söndag 6 mars 2011

Sjukdomar

Den här förkylningen vi drog på oss på Teneriffa vägrar lämna oss. Lillan är trött, har ont i huvudet och mår inte alls bra, jag har ont i halsen och är trött trött trött. Nu har jag fått nog av det här, vill bli helt frisk ju!

Lillan reagerar nog i efterhand på resan skulle jag tro, hon har det inte så lätt nu lilla stumpan. Det är svårt att beskriva hur hon blir när hon inte mår bra, men liksom klängig på mig, fysiskt varm på pannan och bröstkorgen (utan feber)och lite orolig av sig. Trots att veckan varit ganska lugn, och särskilt helgen märks det att hon behöver mer vila nu.
Tur i oturen blir det nog en vecka hemma för tjejerna nu, magsjukan härjar som mest på dagis. Om jag räknat rätt har 6 personer från dagis insjuknat i helgen så jag avvaktar läget och håller barnen hemma. Imorgon ska jag på möte på sonens nya skola så då får jag köra barnen till mammas jobb.

Nej, om man skulle ta och gå och lägga sig och sova bort bacillerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar