torsdag 10 mars 2011

Bak-hobby

Ganska många av er vet att en av mina största hobbys är att baka cupcakes. Nu för tiden blir det inte lika ofta, men intresset har nyss väckts till liv igen.
En sak som jag alltid velat kunna göra är sådana där snygga rosor i smörkräm, och idag gjorde jag ett modigt försök.



Efter att nästan ha misslyckats med smörkrämen lyckades jag faktiskt få till något som åtminstone liknar en ros. Inte så svårt som jag hade trott faktiskt och nu ska här övas.

En varning bör dock läggas in här. Smörkrämen jag gjorde heter "Italian meringue buttercream" och är alldeles för god för ens eget bästa. För min egen skull bör jag ej göra den igen....på väldigt väldigt länge. Annars är inte bakverk min last så trots att jag kämpar med vikten har jag inga problem att baka.

2 kommentarer:

  1. Sååå snygg!! Jisses... Men då får jag ingen sån alltså när vi ska fika? ;o)

    SvaraRadera
  2. Underbart fin ros!!!
    Vad duktig du är!!! :-)
    kramiz

    SvaraRadera